Wereldwijd bezoek Stay At Home Museum Vlaamse Meesters

*De eerste twee afleveringen over Vlaamse Meesters in het Stay At Home Museum zijn bekeken door kunstliefhebbers uit 44 landen. Het bureau ‘Toerisme Vlaanderen & Brussel’ – gevestigd in Den Haag - maakte dat vandaag bekend bij de aankondiging van de derde aflevering. Rubenshuis-directeur Ben Van Beneden geeft op 22 april een rondleiding door het monumentale pand in Antwerpen waar Pieter Paul Rubens woonde en werkte.

De teller voor rondleidingen over de Van Eyk-expositie (MSK  Gent) en Bruegel (KMSKB, Brussel) op Facebook en YouTube staat inmiddels op 330.000 views. In thuisland België haalde Stay At Home Museum het nationale nieuws op radio en tv. Wereldwijd is daar aandacht aan besteed door meer dan 50 media, waaronder CNN, de BBC, Le Figaro, El Pais, Global Times China en Het Parool.  Museumkijker sluit zich natuurlijk graag bij dat rijtje aan.

De vierde aflevering zal over James Ensor gaan; Mieke Mels, curator van Mu.ZEE, geeft een rondleiding door Oostende, de geboortestad van de schilder. In de vijfde en laatste aflevering neemt kinderburgemeester Camila Ladrón de Guevara Espindola (10) de kijkers mee door het Hof van Busleyden, een renaissance-paleis uit de tijd dat Mechelen hoofdstad van de Bourgondische Nederland was.

De virtuele rondleiding in het Rubenshuis is live te zien via Facebook Première op woensdag 22 april om 19:00 uur via deze link. Bekijk alle (voorgaande afleveringen) via https://www.flemishmasters.com/nl/evenementen/stay-at-home-museum.

Vind hier de link naar de trailer op Facebook. Download de trailer of meer materiaal via  deze link.