Ook Jan van Eyck-expositie langer dicht

Geplaatst in Kunst Kort en getagged met , op door .

Jan van Eyck, Portret van een man met blauwe kaproen, ca 1428-1430, Muzeul National Brukenthal, Sibiu Roemenië

*Museumkijker had voor vandaag een bezoek georganiseerd aan de expositie over Jan van Eyck (Maaseik ca. 1390 - Brugge 1441) in het Museum voor Schone Kunsten in Gent, met tal van bijzondere bruiklenen de grootste Van Eyck-tentoonstelling ooit. Hoop deed leven toen de sluiting uit voorzorgsmaatregel tegen de verspreiding van het coronavirus zou duren tot en met 5 april. Eind vorige week werd dat verlengd tot en met 19 april. Zou het er nog van komen dat de expositie weer open kan voor de officiële sluiting op 30 april? Museumkijker durft er niet op te hopen. Heel jammer, voor zeer velen. De site van de tentoonstelling bevat een schat aan informatie en mooi fotomateriaal, neem vooral een kijkje.

Voor meer informatie over Van Eyck. Een optische revolutie: http://www.vaneyck2020.be

Jan van Eyck, Man met blauwe kaproen, ca 1428-1430, 22 x 17 cm, Muzeul National Brukenthal Sibiu, Roemenië, foto David Levene