Notre Dame: work in progress, ook nu

Geplaatst in Kunst Kort en getagged met op door .

foto Boudewien Westra

*Restaurator Boudewien Westra ging deze zomer terug naar Parijs, waar ze een aantal jaren woonde toen ze in het Musée des Arts Décoratifs werkte. Ze stuurde Museumkijker deze foto's van de herstelwerkzaamheden aan de Notre Dame, de iconische blikvanger van de stad die op 15 april vorig jaar werd getroffen door een desastreuze brand.

foto Boudewien Westra

Het moment dat de centrale torenspits naar beneden stortte, zal wereldwijd nog op veler netvlies staan.  Volgens de officiële planning duurt de restauratie tot 2024, het jaar dat Parijs de Olympische Spelen organiseert.  Het internationale team dat de restauratie begeleidt, houdt het er voorzichtig op dat dan alleen het interieur klaar is, voor de voltooiing van de opknapbeurt van het exterieur zal nog 10 á 15 jaar nodig zijn.

foto Boudewien Westra

Met dank van Museumkijker. Voor meer informatie over Boudewien Westra (MSc/PDRes), na Parijs en Londense jaren bij Plowden & Smith en het Victoria and Albert Museum zzp'er in Den Haag: http://www.westrarestauratie.nl