Uffizi zonder drommen mensen bij Pathé Art

Geplaatst in Kunst Kort en getagged met , op door .
Uffizi, Florence, foto www.albertoblasetti.com

Uffizi, Florence, foto Pathé Art

*Met ‘Florence and the Uffizi Gallery’ vervolgt Pathé Art de serie driedimensionale bioscoopfilms over ’s werelds topmusea en beroemde kunstenaars. Lorenzo de Medici (een rol van Simon Merrels), telg uit de familie die het Uffizi tussen 1560 en 1581 liet bouwen naar een ontwerp van Giorgio Vasari, geeft een rondleiding langs grootheden als Brunelleschi, Raphael, Leonardo da Vinci en Botticelli. Negentig minuten kunst kijken zonder drommen mensen om je heen: heerlijk. Het museum trekt jaarlijks meer dan een miljoen bezoekers, vooraf een kaartje op internet kopen is verstandig. Van 15 december tot en met 20 maart zijn er voorstellingen in Pathé-bioscopen in Amsterdam, Den Haag, Arnhem, Breda, Delft, Eindhoven, Groningen, Haarlem en Maastricht.

Voor nadere informatie en kaartverkoop: www.pathe.nl. doorklikken naar ‘Events & Specials’.

Uffizi, Florence, foto Pathé Art