Musea dicht, galerie The Art Popup open, aanbod ververst

Robert Vorstman, Waterkant, 2020, foto galerie Mokum

*De kunstenaars die begin oktober galerie The Art Popup openden op de Weteringschans 173 in Amsterdam zijn opgelucht: musea moeten twee weken sluiten, galeries mogen openblijven. Toen die zekerheid er gisteravond was, zijn de plannen voor verversing van het aanbod aan schilderijen en beelden volgens hun woordvoerder meteen uit de ijskast gehaald.

Anna Hulzink, foto F.L.

Robert Vorstman (initiatiefnemer), Anna Hulzink, Frank Leenhouts, Erik Tierolf en Seeger Baas besloten de verkoop in deze zware tijden niet voor niets zelf in handen te nemen: galeriehouders berekenen nog steeds een hoog percentage aan kunstenaars, exposities gaan niet door, cursussen worden afgezegd, enzovoort. The Art Popup brengt kunst tegen schappelijke prijzen, de opbrengst gaat rechtstreekas naar de kunstenaars.

Robert Vorstman, Redstreet 2018, foto galerie Mokum

‘The Art Popup’, Weteringschans 173, Amsterdam (vlakbij metrohalte Vijzelgracht, trams stoppen voor de deur) is zaterdag en zondag geopend van 12.00 tot 17.00 uur.

Instagram: @theartpopup

Facebook: The art popup

Mail: artpopupstore@gmail.com

Anna Hulzink, foto F.L.

2 Reacties

1. h.m. van soest

28 november 2020

Onlangs passeerde ik in de tram jullie galerie en na enig speurwerk stuitte ik op jullie galerie. Ik zie dat jullie in ieder geval nog tot eind november open zijn…. Is dat wellicht inmiddels verlengd of hebben jullie een nieuwe locatie op het oog. Ik kom in ieder geval graag een keer kijken. Succes met jullie galerie.
    Mathijs van Soest

Reageer
    • Françoise Ledeboer

8 december 2020

De galerie blijft nog de hele maand december open!

Reageer