Lancering pop-up expositie Syrische kunstenares Naima Darwish: bij Refugees Forward Rotterdam

Saïd Massari, Memory of Paper, 'If we could listen tot the works, those of Saïd would be polyphonic,like a journey into ourselves.'

*Onder meer de Spaans-Marokkaanse kunstenaar Saïd Massari en zijn Syrische collega Yaser Algharbi nemen deel aan de pop up-tentoonstelling van etnische contemporaine kunst die zondag 31 maart tussen 11.00 en 15.00 uur wordt gelanceerd in het CIC (Cambridge Innovation Centre). De expositie in het Groothandelsgebouw naast Rotterdam CS – vanaf 31 maart twee weken geopend - is samengesteld door de Syrische kunstenares Naima Darwish. Zij is een van de Rotterdamse deelnemers aan het begeleidingstraject voor nieuwkomers van Refugees Forward, een non-profit organisatie die zo’n anderhalf jaar geleden succesvol van start ging in Amsterdam. Inmiddels zo’n 40 business-coaches en 25 student-consultants ondersteunen nieuwkomers bij de ontwikkeling en uitvoering van kansrijke business-plannen.

Ook onder de Rotterdamse deelnemers is de creativiteit groot: van plannen voor de verkoop van Turkse leerproducten en een vegetarische ‘kiosk’ tot web development, het openen van een taalschool en een ‘Randstad Bazaar’. Naima Darwish wil de ‘Chaos Gallery’ beginnen, een ‘cultural space’ met muziek en tentoonstellingen waar bezoekers onder het genot van een ‘authentic cup of coffee’ dieper begrip voor andere culturen kunnen krijgen: ‘She aims to build her own brand in the Netherlands.’ Voor wie meer wil weten: de website van Refugees Forward biedt een schat aan bevlogen gepresenteerde informatie. Aansluitend aan de opening van de expositie presenteren alle deelnemers een update van hun activiteiten.

Zie:

Refugees Forward en de kunstenaars zijn ook op Facebook te vinden. En onder meer Naima Darwish ook op Instagram: @naimadarwish

Eén reactie

1. David Hwan

26 maart 2019

Ziet er geweldig uit! Het evenement is hier te vinden: https://www.facebook.com/events/839382373078927/

Reageer