Huismusea van Amsterdam in gids vol schoonheid en weldadige rust

Omslag, foto Waanders Uitgevers

'Huismusea van Amsterdam/Visiting Historic Houses' is een overzicht van het grote aantal 'huismusea' dat Amsterdam rijk is. Auteur Froukje Wattel  heeft ze verdeeld over de hoofdstukken 'Wonen aan de gracht', 'Schuilkerken en poppenhuizen', 'Kunstenaars en onderduikers' en 'De gewone Amsterdammer'. Van de ambtswoning van de burgemeester tot en met het Woonbootmuseum 301 volle bladzijden verder. Prima geschikt als toeristische lokker met een tweetalige tekst en veel mooie foto's die de indruk wekken dat het in het Amsterdam weldadig rustig is. Dat zal bijvoorbeeld schrikken zijn voor de bezoeker van Ons' Lieve Heer op Solder op de Wallen... De gids is zwaar en zeker niet aan te raden voor mee in de bagage tijdens een dagje Amsterdam. Op de koffietafel thuis bij de planning van uitjes in de hoofdstad lijkt een beter idee.

Huismusea van Amsterdam/Visiting Historic Houses, Froukje Wattel, 27,50 euro, Waanders Uitgevers. Voor meer informatie: http://www.waanders.nl