Fotograaf Marc Haers lanceert ArtConnects: ‘Verbeter de wereld. Koop kunst’

Geplaatst in Nieuws en getagged met , op door .

Marc Haers, Artist Page

Voor een toelichting op zijn initiatief ArtConnects geeft Museumkijker in deze ingrijpende tijden graag het woord aan fotograaf Marc Haers.

‘Vorige week ben ik live gegaan met het concept ArtConnects waarbij ik (jonge én oude) kunstenaars koppel met goede doelen/fotografie. Het belangrijkste doel/de boodschap van het platform is dat 75% van de winst naar goede doelen gaat en 20% naar de kunstenaar.

Tot zover hebben we 1 onderdeel van het platform gelanceerd: 'Photography turns into art'. Dit wordt elke 1 of 2 maanden voortgezet met een nieuw thema.

De artiesten die nu op de site staan met het thema ArtConnects.HUMANS:
Brian Elstak (NL - Amsterdam)
Art Comes First (UK - London)
Noël Deelen (NL- Rotterdam)
FrankySticks (NL - Rotterdam)
Energyplan (DK - Hojer).

Noël Deelen, Artist Page

We zijn inmiddels al met kunstenaars in gesprek voor ons opkomende thema ArtConnects.NATURE. Ook zijn de eerste stappen gezet om uit te breiden naar beeldende kunst door samen te werken met Vincent Mock (www.vincentmock.com). Met hem gaat ArtConnects een 3D-print/sculptuur maken van een micro-organisme en dat uitwerken om eenmalig te verkopen.

Wat het concept betreft gaat het snel - en de boodschap blijft altijd hetzelfde: geld doneren en kunstenaars steunen. Helpen waar het kan is een enorm groot deel van mijn identiteit en daardoor ook het DNA van het bedrijf.

'Verbeter de wereld. Koop kunst.'

Dat is in een (grote) notendop het verhaal van ArtConnects.eu. Alle informatie over wat/waarom/hoe is te vinden op www.artconnects.eu.’

Tip Museumkijker: zie ook: http://www.marc-haers.nl

Brian Elstak, Artist Page