Museumtijdschrift Tentoonstellingsprijs 2023: stemmen gestart, kans op kunstreis voor twee

Met dank aan de tip van Selkit Verberk van het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden: er kan tot en met 17 september ook door Museumkijker-volgers worden gestemd op tien genomineerden voor de Museumtijdschrift Tentoonstellingsprijs 2023. De winnaar van de prijs van 10.000 euro wordt op 4 oktober bekendgemaakt in het Drents Museum in Assen. Naast 'Kemet. Egypte in hiphop, jazz, soul & funk' in het Rijksmuseum van Oudheden heeft de vakjury onder meer de Vermeer-exposities in het Rijksmuseum Amsterdam en Museum Prinsenhof Delft, 'Wie zegt dat? Samen geschiedenis een plek geven' in Museum Van Loon en Henry Moore in Museum Beelden aan Zee geselecteerd.

De overige kanshebbers zijn Singer Laren, Fries Museum Leeuwarden, Museum de Fundatie Zwolle, Rijksmuseum Twenthe, Museum MORE in Gorssel en het Van Gogh Museum. Stemmers maken kans op een kunstreis voor twee personen, een VriendenLoterij VIP arrangement en andere prijzen.

Voor meer informatie: http://www.tentoonstellingsprijs.nl