Erwin Olaf publiekstrekker Het Nieuwe Instituut

Grief, Grace, 2007, Erwin Olaf. Courtesy Flatland Gallery, Utrecht

* Het Nieuwe Instituut – aan het Museumpark in Rotterdam op een steenworp van Museum Boymans Van Beuningen - organiseert zondag (17/11) een open dag om een breed publiek te informeren over zijn activiteiten. Het instituut is ontstaan – als gevolg van bezuinigingen op het terrein van kunst en cultuur - uit een fusie van het Nederlands Architectuurinstituut, Premsela, Nederlands Instituut voor Design en Mode en Virtueel Platform, kennisinstituut voor e-cultuur. Met de tentoonstelling 1:1 Sets van Erwin Olaf, in wiens foto’s het interieur een belangrijke rol speelt, begint het instituut meteen met een publiekstrekker. De open dag duurt van 11.00 tot 17.00 uur. Voor meer informatie: www.hetnieuweinstituut.nl.