Domburg of Scheveningen? Een keuze-probleem in Gemeentemuseum Den Haag

Geplaatst in Kunst Kort en getagged met op door .

Jan Toorop, Zee en duinen te Domburg, 1908, olieverf over een ondertekening in zwart krijt op karton, 26,5 x 31,5 cm, Gemeentemuseum Den Haag

*Naar zee en duinen van Domburg met Jan Toorop, of toch liever naar het strand van Scheveningen met Jan Hendrik Weissenbruch? Kunst inspireert tot kijken, keuren en kiezen. Waarde-oordelen over wie wat kiest, horen daar gelukkig niet thuis. Museumkijker begint de zomerstop van 2018 in Gemeentemuseum Den Haag met exposities die voor de luxe van een keuze-probleem zorgen: ‘De Haagse School op Scheveningen’ (met Weissenbruch, Mauve, de gebroeders Maris en anderen, t/m 16-9) en ‘Aan Zee’ (Jan Toorop, Mondriaan, Van Heemskerck en Hart Nibbrig, t/m 18-11).

Fijne zomerweken!

Voor meer informatie: http://www.gemeentemuseumdenhaag.nl/

Jan Hendrik Weissenbruch, Strandgezicht, 1887, olieverf op doek, 72,8 x 102,9 cm, Gemeentemuseum Den Haag