Met Alice in Wonderland door Museum Het Valkhof

Geplaatst in Kunst Kort en getagged met op door .
Juul Kraijer, zonder titel, 2014, Hahnemhle Museum, foto Museum Het Valkhof

*Museum Het Valkhof in Nijmegen vervolgt tot en met 8 mei de succesvolle reeks over geënsceneerde fotografie naar een idee van fotograaf Ruud van Empel. Gastcurator Nelly Voorhuis selecteerde voor ‘Photography Extended III’ zeventig beelden van twaalf kunstenaars die zich met deze vorm van fotografie bezighouden. Onder hen Juul Kraijer, Scarlett Hooft Graafland en Isabelle Wenzel.

Scarlett Hooft Graafland, Two Trucks, 2014, foto Museum Het Valkhof

Volgens de toelichting van het museum wordt toeval bij deze fotografie zoveel mogelijk uitgesloten; kunstenaars creëren met zorgvuldig gekozen objecten, figuren en achtergronden een nieuwe werkelijkheid. De meegestuurde persbeelden – mysterieus en fantasierijk - wekken de verwachting dat bezoekers zich op deze tentoonstelling als Alice in Wonderland zullen voelen.

De andere deelnemers zijn Ruth van Beek, Kim Boske, Popel Coumou, Femke Dekkers, Csilla Klenyánszki, Diana Scherer, Marleen Sleeuwits, Manon Wertenbroek en Jacquie Maria Wessels.

Voor meer informatie: http://www.museumhetvalkhof.nl

Isabelle Wenzel, Field I, 2015, Matt Fine Art, foto Museum Het Valkhof